Előkészítő szakasz eseményei



Előkészítő órák: április 12.
Első órában történelem és irodalomtanárainkkal, Magdi néni és Marika néni segítségével Erdély rövid történetét idéztük fel. Csoportmunkában dolgoztunk. Az egyik csoport az I. világháborút követő Trianoni Békeszerződés következményeit értelmezte kiadott térkép alapján. Nagyon elcsodálkoztunk, milyen nagy területet csatoltak el tőlünk.  A másik csoportnak Erdély címerét kellet puzzle szerűen kirakni, és értelmezni egy melléadott szövegből. A harmadik csoport székely kaput rajzolt, és arról tartott beszámolót. Talán ezek a gyönyörűen faragott remekművek keltették fel leginkább érdeklődésünket. Az óra második felében a csoportok Orbán Balázs és Dsida Jenő és Ady Endre munkásságával foglalkoztak, amelynek ismertetésére kirándulásunk során kerül majd sor. Az órán mindenről feljegyzést készítettünk előkészítő füzetünkbe. Segítséget kapott az a tanuló is, akinek Hunyadi Mátyás szülőházánál kell majd ismertetőt tartani. Gyorsan eltelt az óra, és mindenki úgy érezte, nagyon hasznos volt, nagy segítséget jelentett felkészülésünkben.




Második óránkon osztályfőnökünk, Márta néni és Zsuzsa néni a kirándulás minden részletét megbeszélték velünk. Minden utazó diák kapott feladatot. Az egyes helyszíneken nekünk kell majd előadásokat, ismertetőket tartani. Ebben segítettek ők is. Például Bolyaiakról mutatott a felkészülést segítő könyvet Márta néni, és ízelítőt kaptunk Erdély természeti értékeiből is. Behoztak egy térképet, amin bejelöltük útvonalunkat. Vaktérképen mi is követtük és jelöltük, hova megyünk az egyes napokon. Most láttuk csak milyen nagy útra készülünk. Ezt követően megalakítottuk azokat a csoportokat, akik a négy nap során majd mindig együtt dolgoznak. E szerint a beosztás szerint veszünk majd részt vetélkedőkön, és minden csoportos feladaton. Neveink: keddi, szerdai, csütörtöki és pénteki csoport lett. Így minden napnak megjelöltük a felelőseit. A csoportokba a vállalt feladatok alapján kerültünk be. Minél több mindent megtudunk az útról, annál kíváncsiabbak leszünk. Még (vagy már csak? ) 10 nap az indulásig.




Csoportok:
Kedd:                   Garai Klaudia, Bihari Gabriella, Deli Ádám, Horváth Katalin
Szerda:                Orosz Vanessza, Sárosi Edina, Jókai Tímea, Tóth Gergely
Csütörtök           Balázs László, Turzó Dorina, Péter Tamás, Huszti Lajos
Péntek:                Ajtai Zoltán, Varga Tamás, Horváth Ilona, Giczi László

Harmadik óra
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy Erdélyben két alkalommal is találkozhatunk ott élő gyerekekkel, megismerhetjük az ő életüket és remélhetőleg új barátságokat köthetünk. Szerdán, az első alkalommal néptánc és népdalcsokrot adunk elő. Marika nénit, volt alsós tanító néninket kértük meg, hogy mutasson nekünk, könnyen megtanulható táncot. Ajánlatára Sárközi karikázó mellett döntöttünk, amelyet a hagyományok szerint csak lányok táncolják. A fiúknak nagyon tetszett ez az ötlet. Megbeszéltük, hogy a kirándulásig még több alkalommal is tartunk próbát.
 A csütörtöki találkozás alkalmával, színjátékot adunk majd elő. Tomcsa Sándor egyik novelláját hozta el nekünk Kati néni, és az óra második felében kiosztottuk a szerepeket, illetve elkezdtük a szerepek megformálását, gyakoroltuk a helyes hangsúlyozást. Szerintünk nagyon humoros, jópofa előadással készülünk, aminek a vége fontos üzenetet is közvetít a hallgatóság felé. Előadásunk címe: Mozi. Megegyeztünk, hogy egy-két délután még itt maradunk és gyakoroljuk a szerepeket. Reméljük, majd mindenkinek tetszeni fog a műsorunk.













BGA-12-HA-01-0816 pályázat - fakultatívan vállalt előkészítő tevékenység – április 04.



A Határtalanul program keretében Erdélybe készülünk. Az első, fakultatívan vállalt előkészítő órán a Néprajzi Múzeumba látogattunk el, hogy közelebbről megismerkedjünk a magyarság hagyományaival, néprajzával és az egyes területek szokásaival.








             ( A  program részesei:)






A múzeumban először egy térképet mutattak meg nekünk. A térképen Nagy Magyarország területét láthattuk, feltüntetve az egyes nemzetiségek előfordulását. Megfigyelhettük, hogy Erdély területén is nagy számban élnek magyarok, sőt Székelyföldön a magyarok vannak abszolút többségben. Megismertük a „szórvány magyarság” kifejezést is.
(„Körülbelül itt van Oroszhegy?”)


Ezt követően az egyes népviseleteket hasonlíthattunk össze. Ezek közül minket leginkább a székely férfi és nő ruhája érdekelt.
Az óra további részében egy izgalmas feladatot kaptunk: mai eszközök képeit kellett elhelyezni a régi kor eszközeivel párosítva. Például kosarak, kalapok, lámpák, evőeszközök képeit. A feladat ellenőrzése során arról kaptunk tájékoztatást, hogy a régen élő emberek hogyan éltek, milyen eszközöket használtak, milyen foglalkozások voltak.
Nagyon hasznos dolgokat tudtunk meg ezért örülünk, hogy ide is ellátogathattunk. Kíváncsian várjuk a tanulmányi kiránduláshoz kapcsolódó történéseket és feladatokat mert igazán felkeltette az érdeklődésünket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése